..mer nyheter..

What now säger ni.. ÄNNU mer nyheter ? Jaaaa.. det är visst så!! Jag kan inte hjälpa det men jag har fått ett till helt galet kul gästuppdrag.. Läs mer HÄR .. Det ska bli så himla himla skoj, det är ju inte förrän i maj, men ändå.. SÅ kul. JAg älskar deras kit. Dom har liksom samma smak som jag på gamla prylar och dekos från loppisar. Det vore ju bara dumt att låta bli att tycka om det.  Har du inte sett deras kit? Gauche Alchemy ? Klicka här får du se.. men se till att ha något i närheten att torka dreggel på =)

Ett stort tack till alla grattisar och omtankar kring lilleman vid förra inlägget.. och alla fina ord om min lo lite längre ner.. Jag börjar undra om jag missat vem som vann den tävlingen på Tingtura för den nya månadstävlingen är ute men hittar inget om den gamla.. Nå ja..

Och lilla Ville då.. jodå han mår bättre och bättre men han är inte bra ännu, han sover fortfarande sittandes i sin vagn och man märker hur himla trött han är på det.. Han vill inget hellre än att ligga ner men han hostar så himla mycket då så han får sitta upp minst en natt till!  I och med att han mår bättre med väsandet så börjar han istället känna av sina två små tänder istället. De växer som ogräs de där två och kliar som bara den. Stackarn. Är det inte det ena så är det det andra.

Som ni märker har jag aktivt börjat göra min blogg tvåspråkig. Jag har försökt att ha en engelsk och en svensk men det blir aldrig av att jag bloggar i den engelska då och jag har endel  eller rättare sagt ganska många önskemål om att jag ska blogga på engelska så.. jag gör ett försök, det är lite av ett nyårslöfte kan man säga. Jag har dock jättesvårt för att blogga på engelska - jag vill nämligen att det ska vara perfekt men min engelska är inte perfekt och jag har så svårt att acceptera att jag inte kan stava, skriva rätt grammatik eller formulera mig på det sätt jag vill. Jag skäms som en hund när jag inte är perfekt så därför har jag låtit bli men.. nu skiter jag i att det inte är rätt det jag skriver för jag tror att de utrikiska förstår mig ändå.. jag hoppas det iallafall och ni svenskar behöver ju inte läsa det jag skrivit en gång till så för er gör det ju inget!

Vet ni vad? Nu ska jag gå och scrappa.. ÄNTLIGEN.. woho..

Kram
Mahlin

And in english:

What? MORE news? How is this even possible you say to your self! Well, I just can´t help it but I´ve got yet another awesome guestspot!  Yepp, read more about that HERE. I´m so excited and thrilled about this because I just love their kits. They have the same taste in vintage ephemera as I and.. How can I not like that.. Haven´t seen their kits? Gauche Alchemy? OH, but you HAVE to.. Click here and make sure you have a towel near by to clean up that drooling =)

A big thank you to all of you who congratulated on my previous post, and all kind words about my layout further down. Thank you!

Little Vilmer is doing better now, he´s not all good but absolutely better, but with the breathing getting easier he starts to feel his two new little teeth instead. They are growing so fast and now he feels them itch.. poor thing.  And he is so so tired of sleeping sitting up but it´s to soon for him to lay on his back again. The caugh gets so much worse then. Well. I´m sure he´ll get well enough soon!

As you may notice, ok ok if you´re reading this you must have noticed, that I´ve gotten alot better at bloggin in english. I started out having separates blogs, one in english and one in swedish but I ended up never writing in the english blog anyways.. Since I´ve had so many reqquest I just had to get started, and what better time to start then with the new year. But it is difficult for me to blog in english. There is the thing about me wanting to be perfect.  My knowledge in the english language isn´t perfect by far.  I can not spell right, write correct grammar or write the witty things I want to in english. And it´s hard for me to accept. I am so ashamed not to be perfect. BUt.. what the heck, I try not to care anymore. I don´t care if I spell correct all the time or use the perfect grammar because I believe that all abroad visitors understand my english even when it isn´t perfect. And that is what matter. I think.

Know what? I am off to scrap! woho!

hugs!

Kommentarer
Postat av: Amy Wing

We are so excited to have you as a guest designer at Gauche Alchemy! We love you! :D



Your English is quite good - better than some native speakers. I know non-native English speakers have trouble believing that, but I generally see far more mistakes, bad grammar, etc. with native English speakers.



It's great that you are pushing yourself outside your comfort zone - and I'm grateful because now I can read your blog! :) You will get better and better - practice makes perfect, remember that saying? But everything is totally understandable and almost completely correct now, anyway, so you have nothing to worry about.

2009-01-07 @ 02:56:05
URL: http://gauchealchemy.wordpress.com/
Postat av: Nina

Åh, sötnos...är du en tvillingsjäl eller nåt? I mig bor nämligen också en liten perfektionist, som avhåller mig från att skriva längre inlägg på engelska i bloggen trots många önskemål från utländska vänner - och trots att jag nog inte är sämst i världen på engelska.

Blogger/google har ju en översättningsfunktion - man kan hänvisa till att de provar den (men undrar hur engelskan blir då? He he!)



Grattis till nästa gästdesigneruppdrag! Du är sanneligen en poppis tjej i scrapvärlden - med all rätta!!



puss

2009-01-07 @ 09:38:14
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Johanna

Ja tycker du e duktig som skriver på två språk... ja tycker det e en stor bedrift o få ihop ett svenskt ibland,,, Krya på din son! Kram från Johanna

2009-01-07 @ 19:33:28
URL: http://jojoroos.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för den jättefina kommentaren i min blogg. Panda hon blev allt lite mallig. :)

Hoppas att du har haft en jätteskön jul och att du får ett riktigt härligt år. Det ser ut att bli så, med roliga uppdrag och allt. Krya på lillbebin!

2009-01-07 @ 19:46:11
URL: http://booip.blogspot.com
Postat av: Petra Karlstrand

Men så kul Grattisgrattisgrattisgrattisimassor!!!!!

Så roligt för dig, hoppas du njuter av att vara så populär!

Jag är asimpad över din engelska, skulle ALDRIG våga mig på det - bra jobbat!

Kram

2009-01-07 @ 20:04:04
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: MissMian

Grattis gumman!!!

Jag är imponerad!! Skönt att lilleman mår bättre!

2009-01-08 @ 20:56:31
URL: http://missmian.blogspot.com
Postat av: eyovine

Grattis till gästuppdraget =)... å ser fram emot att få se allt du skapar.. engelska ja... det är ingen lek... tror du det har med yrket att göra?? ;-)... vi fröknar ska ju KUNNA ALLT!



Kramrana

2009-01-08 @ 23:48:38
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Anonym

Your English is fabulous!

2009-01-09 @ 23:05:45
Postat av: lucy edson

Fabulous news, Mahlin!! Alchemy and Banana Frog!! Woot! Woot!! Congrats!



btw- I love how you have been doing your posts with the english, too - you are doing great with your english writing! :)

2009-01-11 @ 02:02:51
URL: http://lucyscraftylife.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback