pyssel och bak..

Hej hopp!
Tack snälla söta rara ni för era kommentarer och gratulationer!! Trots att det bara är en liten guldbit på fingret som är skillnaden så känns det helt galet underbart att vara förlovad.. tihi.. Ännu häftigare är det att tänka på att jag faktiskt ska bli FRU nästa år.. Jag ser fram emot att få samma efternamn som min son =D ja, och peter med då...

Här är det fullt upp annars.. Ville och jag har börjat vårt nya hälsosamma liv.. Vi promenerar en halvmil om dagen, ok, en dag i veckan brukar vi stanna hemma men 6 av 7 dagar .. det blir 3 mil i veckan.. Inte illa. Vi har dessutom tagit bort en himla massa socker. Det var verkligen nödvändigt. Den första tiden med liten bäbis och allt fikande därtill ger ju ett galet sockerberoende.. det blir ju en del fruktsocker nu istället i och för sig.. men.. ändå.. Kroppen kommer bli tokchockad på lördag då det vankas mycket gott fikabröd på Villes namnkalas!!

Den uppmärksamma märker också att jag bytt layout och fixat en header till bloggen. Hm, inte blev jag nöjd dock så vi får se vad som händer.. Just nu hinner jag inte engagera mig iallafall .. kanske nästa vecka.. Eller nä, då är det också fullt upp.. Jag har äntligen ryckt mig i kragen och ska på efterkontroll *2.. sen är det träff med söta millan, det veckoliga babysimmet.. o så där.. Vi har att göra helt enkelt.

Jag har faktiskt hunnit med att scrappa en del. Det var scrapfeber hos Magdas och jag hade beställt det urläckra kitet..
Jag fick ihop 2 LO´s av kitet..

Det har varit så mulet och ruggigt idag så det har inte gått alls bra att få schyssta foton på layouterna så ni får ursäkta mina dåliga bilder och skumma färger...






Sen hann jag med en LO till utmaningen att scrappa "stillhet" och en nyföding som sover är stillhet för mig..



Sen var det ju en tripp till LKPG också.. TACK till det braiga sällskapet, det var superkul. Jag ser fram emot februari.

Det fanns en lifttävling.. Såhär blev min tolkning...
Tessan nu igen.. JAg kan inte låta bli helt enkelt!
 



Sen hade ju söta Missmian en Lo man skulle lifta till en tävling hos Stellas.. Jag liftade och det blev såhär...


och jag VANN.. tjoho.. jag fick ett superduper fint pris av Stellas och jag blev såååå glad.. TACK TACK TACK.

Jag har även gjort lite LO´s som jag inte kan visa riktigt än.. men det kommer väl.. =)

Sedan har vi ju hunnit med att baka bullar, kolakakor och 2 kolatårtor också.. ikväll ska jag försöka göra muffins, eller kanske hallongrottor.. behöver mer fika till lördag. Jag känner mig som värsta hemmafrun =)

den här snygga killen blir snart 3 månader.. Vår lilla skeptiker.. Här i en schysst velouroverall som min mamma sytt och som jag hade som liten liten fis..



Igår var första vaccineringen.. Han vägde in på  cirkus 7,3 kg och mätte 63,5 cm. BVC-tanten chockerades återigen över hur galet stark han är fisen... Hans benmuskler är inte att leka med! Ett packe muskler helt enkelt.. =)

Innan jag avslutar för idag så måste jag ju påminna om tävlingarna hos Brunkullan.. Glöm inte att hoppa in på Brunkullans forum och var med och tävla.. Även om du inte registrerat dig förrän nu så finns det priser att vinna i deltävlingarn och bonustävlingarna.. Dessutom, passa på att beställa det urläckra kitet och var med och tävla.. Kitet hittar du i Brunkullans shop..

Kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

fasan va du hinner pyssla hela dagarna =) här hemma får man inte en lugn stund... inte föränn prinsen sover i allafall... är du vaken hela nätterna å scrappar??? Fick 1000 spänn av morfars finska kärring så nu ska vi shoppa på fredag nästa vecka=) massvis me kramar M

2008-09-17 @ 20:26:51
Postat av: Carin

Hej!

Drake vilka fina LO´! Och att du hinner pyssla så mycket! Roligt värre! :D Och han är ju för söt lille Ville! 8) Snygg header också förresten! Den tycker jag du ska vara nöjd med! =) Kram!

2008-09-19 @ 22:35:46
URL: http://sprallokort.blogg.se/
Postat av: annica/annica16

Klart att du vann Stellas utmaning. Din LO är ju underbar. Själv fick jag tredje pris och det blev jag väääldigt glad över.



Ha en skön helg,

Annica

2008-09-20 @ 13:29:40
URL: http://annicasscrapblog.blogspot.com/
Postat av: Petra

Att du vann är ingen överraskning för mig. Jag är väl ditt största fan misstänker jag. FIN bild på din lille "store" kille All heder till din mor som har sytt supersnygg dress. Lite avis.

2008-09-20 @ 14:03:48
Postat av: Anonym

Fina bilder!

2008-09-20 @ 23:59:36
URL: http://mariehultman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback