Award och utmaning


Jag sa ju att jag skulle försöka hinna med de awards och utmaningar jag fått och nu är det väl dags..

TACK snälla Katarina för denna award



Fem personer ska jag skicka den vidare till! och ni i er tur skickar den vidare såklart!

Linda - Scrapjo - för att hon är en fantastisk bloggare. Det är alltid lika kul att skutta in i hennes blogg för det händer att det uppdateras flera gånger om dagen och sådant är fint! Sen är hon en söt och snäll tjej också! =)

Maja- Eyovine  - Här finns det ofta uppdateringar och inspirationen flödar =)

Carina - Allt är bara sååå fint *dregglar*

Marie - MissMian Ja, jag älskar Maries stil, sen har hon familjen tokvacker också så allting är bara superläckert. Vi gillar samma färgskalor ocks å det är ju ett plus =) hihi.. Jag ser fram emot nästa Linköpingsträff för det är så kul att träffa den här tjejen.

Annelie - Vacker är bara förnamnet.


Mmm.. sedan blev jag utmanad av MissMian också..

Regler:
Reglerna är som följer: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade.Utmana fyra till sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar.

1. När ville föddes så utbrast jag mitt under förlossningen "men det här är ju en dans på rosor!" haha, det kan ha varit lustgasen som talade där.

2.  Jag har inte rört en cigarett sen oktober förra året men jag är fortfarande röksugen flera gånger varje dag. Riktigt sådär toksugen så man kan känna smaken! Man undrar ju när det ska gå över.

3. Jag har mild telefonskräck, alltså jag ringer gärna inte upp folk och jag pratar sällan i telefon överhuvudtaget.. men .. jag har jobbat som telefonförsäljare ett par månader.. hm..

4. När jag var liten ville jag bli präst.

5. Jag tycker att det är galet gott med en centimtertjock skiva mandelmassa omsluten med prickig korv på vardera sida.. haha..

6.  Jag har mycket snuskig fantasi men jag har lärt mig att lägga band på att ge luft åt den när jag är bland folk jag inte känner så bra.. hihi.. fast ibland kan man se mig stå å fnissa för mig själv.. Många perversa kopplingar kan det bli.

7. Jag är scrap-shopoholic! (Fast vem är inte det... =) )


Hm.. Jag skickar vidare till.. Linda, Malin, Anna och Katta

Sedan har Linda utmanat mig för ett bra tag sedan  (över en månad sen typ) men jag är ju en sån segmört..

Vilken mat äter du ofta? Pastasallad.. ÅÅ jag älskar pastasallad, jag är liksom beroende på något vis. MUMS

När du är på kalas, är du personen som sitter eller hjälper du till att duka av?
Eftersom jag själv inte vill att gäster hjälper till hemma hos mig så passar även jag på att sitta alldeles stilla och ta det lugnt =) Alltså, jag frågar, kan jag hjälpa till med något, svarar värdinnan nej så går jag inte och pillar ändå..

Var sitter du helst när du bloggar? Vid Peters dator i sovrummet.

Köper du ofta Triss? AH, bra att du påminde mig. jag köper till mig själv kanske en gång per år men igår köpte jag faktiskt två och de har jag inte skrapat ännu. Det måste göras nu ju =) *skrapar* Äsch, inga vinster..

Vilket land eller vilken stad har varit din bästa semester? Peter gav mig en tripp till Danmark i 25-årspresent och det var såå mysigt *kärlek*  Sedan älskade jag staden Edinburgh också och dit åker jag mycket gärna igen.

Vilken TV-kanal tittar du mest på? När jag ammar hemma så blir det sexan men annars ser jag inte på tv. Jag ser alla mina favoritserier direkt i datorn.

 Vilket är ditt favorit vin? Jag föredrar öl .. öl öl och mer öl.

De fyra bloggare jag utmanar att svara på den här utmaningen är: Marie, Hella, Monka och Petra

om ni inte redan fått denna utmaning så är det nu er tur att svara.. och när ni gjort det så får ni skicka vidare till 4 personer till..

Och så hade jag ju en layout att visa också.. Jag gillar ju tävlingar som är i flera omgångar och håller på en stund ås jag kunde inte låta bli att hoppa på Cocoa Daisys Scrap off.. Hoppas nu på att gå vidare =)

Här är layouten iallafall. dikten är skriven av Jessica M Nilsson. Den första raden i tredje stycket har jag själv ändrat på, så står det inte i oroginaltexten.. Det var jättekul att göra denna iallafall för jag släpade fram vår urgamla knallorangea skrivmaskin och skrev på den. Det blev strul flera gånger för å ä  och ö sitter inte på samma ställe på maskinen som på tangentbordet.. Nå.. HÄR är layouten..



Ha´t...

Kommentarer
Postat av: Kattta

Så himla fin LO! (dåndimpar lite)



Den där sången är så attans underbar!

...vi hade den faktiskt på O´s dop.

2008-11-24 @ 21:04:46
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Kattta

Så himla fin LO! (dåndimpar lite)



Den där sången är så attans underbar!

...vi hade den faktiskt på O´s dop.

2008-11-24 @ 21:04:58
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Petra Karlstrand

Hejsan Hoppsan! Snygg LO Mahlin - som alltid!!!!!

Nu har jag svarat på frågorna hi hi kul.

Kram kram Petra

2008-11-24 @ 21:32:58
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: Annelie Maddock

Tack, vad sot Du ar...



Och Din LO ar helt underbar som vanligt. Hur bara GOOOOR Du?



2008-11-25 @ 06:06:52
URL: http://swewi.wordpress.com/
Postat av: Ulrikaulrika

Den är jättefin! Gillar att kika på alla roliga detaljer på dina layouter.

2008-11-25 @ 08:20:17
URL: http://www.ulrikaulrika.se/
Postat av: carina

tack så JÄTTE mycket, du är för go!!



layouten är helt fantastisk!!♥



kram

2008-11-25 @ 20:49:20
URL: http://carinalindholm.blogg.se/
Postat av: eyovine/Maja

Tusen tack för awarden =)... blev såååå glad.. har skickat den vidare..

Å en läcker Lo som vanligt har du... Å så ambitiöst att plocka ner gamla skrivmaskinen... men det blev helt klart effektfullt.

2008-11-25 @ 22:05:26
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: myamia

makalöst fin lo :)

2008-11-29 @ 11:27:11
URL: http://myamias.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback