bra och dåliga nyheter

Jajjemen.. jag har en av varje .. minst..

Vi börjar med det dåliga..
Vår kära lilla fisbäbis tyckte det var en bra idé att få falsk krupp här i förrgår kväll tror jag.. Inte så allvarligt att han inte syresatte sig men det liksom höll i sig konstans väsande i 1,5 dygn ungefär.. Alvedon, NEzeril, luftfuktighet, utevistelser fungerade inte att ge den lille någon slags lindring alls.. stackarn.. så Pappan ringde sjukvårdsrådgivningen och de sa att minsann ni ska åka till akuten för det är första gången han får det och han är så liten.. basta! Typ.. JAHA.. problemet var väl att klockan var 01.30 en lördagnatt liksom.. Det var bara att packa lite pryttlar och åka dit.. Fort gick det iallafall väl där. Fisen fick andas adrenalin och så lite mollipect på det.. Han är fortfarande en väsande Janis Joplin och det låter hur jobbigt som helst men nu vet vi att han syresätter sig hur bra som helst trots att det inte låter så.. Dock orkar han bara sova (sittande såklart) 1.5-2 timmar i taget så pappan och mamman får sova i skift, när vi kan sova alls..

Så , då har Ville klarat av sitt första (och sista) besök på akuten. Jaaa.. mamman hade kameran med och tog kort, i alla fall ett! =) Mer tordes jag inte ta för sköterskan tittade sååå konstigt på mig när jag slet fram kameran mitt under undersökningen!

Nu till det .. ROLIGA!

KOLLA HÄR!

*hoppar studsar och dansar lite på köksbordet*
Meningen "Thank you to everyone of the hundreds who entered" får mig nästan att skälva lite.. förstå.. det är mer än "bara" 100 sökande.. det är flera hundra som sökt och JAG .. JAG blev utvald till att få gästdesigna en månad.. Så galet KUL.. Jag känner mig stolt, hedrad och framförallt chockad.. vem jag?

Detta verkar bli gästdesignuppdragens år. Förutom mina vanliga DT-uppdrag så har jag ett helt gäng Gäst-DTuppdrag inbokade under året. Varav 2 stycken är hos tillverkare (det ena banana frog det anda creative cuts and more) ..

Att få designa för tillverkare ligger ju annars på den stora scrapmålslistan. Den med de mål som jag vill uppnå - inte inom någon närmre tid realistiskt sett men innan jag trillar av pinn liksom.  Ett av mina långsiktiga stora mål helt enkelt och dessa gästuppdrag känns som en på god väg! Härligt!

Jag hoppas på att få lite scrappat snart för jag har galen abstinens här nu men jag har fastnat i att städa i pysselrummet och nu känner jag att jag inte kan pyssla förrän det är klart.. GAH! ..

Nå.. ta hand om er alla! Tack för titten!

Kram


and in english
Good news.. and bad.,.
So.. First...  I´m soo happy about THIS blogpost.. whoppa! I´m so dang honored to be chosen for a guestspot amongst Hundreds (!!!) of applicants... For me -  this is huge and it made my day for sure.. made my whole week in fact!

And the bad news.. little Vilmer has false croup.. Not too serious but enough to be hard on him and us. We were at the emergency in the middle of the night  (yes, I took at least one photo of our adventure) so he could breathe some adrenalin and get som meds. Now he´s coping much better but he still isn´t good.. poor thing. He´s such a sweetheart though cause he´s not wining or being sad much at all! Our little fighter!

Thanks for looking. I hope to get scrapping some day soon..so I´ll have something to show you!

Kommentarer
Postat av: AnnaB

Phu så jobbigt med akutbesök, men skönt att det gick bra! Hoppas det vänder och blir bättre väldigt snart. Att få sova är ju nämligen rätt trevligt... ;-)



Superdupergrattis till gästdesign-uppdraget!!! (Eller uppdragEN, ska jag kanske skriva...) Så kul!

2009-01-04 @ 22:30:20
URL: http://annab.blogg.se/
Postat av: krumeluran

Ohhh falsk krupp är inte roligt, vet hur det är, vi har haft både och under åren med våra barn.



GRATTIS!! vilken underbar nyhet, gästDT uppdrag, hur coolt som helst,



KRam

Katarina

2009-01-05 @ 07:49:04
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: Nina

Åh, lille sötfisen...hoppas att han mår bättre snart. Många av de barn som har haft en sådan luftvägsinfektion som späda får dessvärre astma när de blir större, så det kan ni vara uppmärksamma på.

Det förklarar ju även varför du satt uppe halva natten igår, då! Alltid mysigt när man får lite "sällskap" som nattuggla! ;)

Hmm, ja vad gör jag uppe redan? Du det vette tusan...men jag älskar ju att gå upp tidigt OCKSÅ! Dygnet har för få timmar. Däckar nog i eftermiddag igen, hehe!



Grattis till alla dina superduperuppdrag! Du é så bäst så du förtjänar det hela. Ska bli kul att följa dina projekt - för du kommer att skriva om dem här, väl?



puss

2009-01-05 @ 08:00:42
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Linda

Tack snälla! :) Här finns ju också en massa fint som jag gärna följer och blir glad av! Grattis till ditt uppdrag!

2009-01-05 @ 14:19:14
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Petra / Trollet

Jättegrattis till DT-uppdraget - så himla kanonkul!

Stackars Villelille.....låter inte kul alls, har ju själv lyckats slippa falsk krupp men vi har minsann varit på akutenbesök måååånga gånger med juvelerna - inte kul alls - så din önskan om sista gången kommer nog inte hålla......

Kram

2009-01-05 @ 17:52:13
URL: http://trolletspyssel.blogg.se/
Postat av: eyovine/Maja

Stort grattis till gäst dt uppdragen!! Tråkigt med lillville =(... min dotter hade detta elände i många år som liten och dras nu med astma. Hoppas innerligt att ni slipper!



Kram Maja

2009-01-05 @ 23:08:18
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Amy Wing

Congrats on the Banana Frog DT! How exciting! I noticed that Julie Kirk is also now on their DT - she's one of ours, as well. Small, small world... :) Hope your son feels better soon. :(

2009-01-06 @ 04:58:39
URL: http://gauchealchemy.wordpress.com
Postat av: Katta

Å huuva för sådanadär andningssvårigheter å annat som gör en halvsjuk av oro. Hoppas Liten mår jättemycket bättre nu (och att ni får sova inatt)



Och ett JÄTTEGIGANTISKT grattis till dina uppdrag! :D

Dem förtjänar du sannerligen, så duktig som du är!

2009-01-06 @ 20:04:26
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Annika

Jättegrattis till dina uppdrag! Och hoppas lillen mår bra nu!



du undrade vad jag målar blommorna med; vanlig akrylfärg, faktiskt, och har även använt cracklepaint, men den får man späda ut lite...



du har en härlig stil på dina alster! god fortsättning till dig!



(Min ena shifttangent funkar visst inte...)

Annika

2009-01-06 @ 20:43:51
URL: http://annika5064.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men lilla plutten... så ska man inte göra!!! det är inte snällt mot mammam å pappan... de blir så oroliga ju!!! Vi tillbrigade julaftonskvällen på akuten med Edvin för att han väste så=( men nu är det bättre=)

Grattis Grattis Grattis... fan va du är bäst... men det viste vi ju redan!!



puss i jumsken

M

2009-01-06 @ 22:18:28
Postat av: Anonym

Men lilla plutten... så ska man inte göra!!! det är inte snällt mot mammam å pappan... de blir så oroliga ju!!! Vi tillbrigade julaftonskvällen på akuten med Edvin för att han väste så=( men nu är det bättre=)

Grattis Grattis Grattis... fan va du är bäst... men det viste vi ju redan!!



puss i jumsken

M

2009-01-06 @ 22:18:56
Postat av: carina

ååå va jobbigt med sjukhusbesök! det värsta som finns.



men suuuuper grattis till ditt uppdrag, du ska se, du regerar snart över hela scrapvärlden!! din stil är ju helt fantastiskt rockig! kram

2009-01-07 @ 12:09:39
URL: http://carinalindholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback