Utmaningsdags och artsy artsy

Jag är så himla glad och tacksam för varendaste en av alla era ord och kommentarer. Ni gör mig mycket glad. Jag försöker ta mig till era bloggar och lämna lite spår efter mig men ibland så hinner jag inte med men ni ska vet ändå att jag verkligen är tacksam för att ni tar er tid att skriva några rader. Tack!

Åå Vi har äntligen teve här hemma!! Woho! Eller ja, vi har ju haft tv hela tiden men eftersom både P och jag kan vara lite .. glömska ibland så hade vi förträngt den delen att huset bytte teveleverantör. Så vi fick gå en vecka med bara ettan, tvåan och fyran att se på.. Jag som inte ens ser på teve kände av det! Huuuuh!

 Så, en layout har jag att visa idag. Det är den layouten jag tillslut valde att lämna in till Bad Girls 72 timmars utmaning. Det tog en stund att bestämma sig..

Nå.. Utmaningen var att ha med följande prylar på en layout och lämna in inom 72 timmar.. 1. uggla/fågel 2. Vad som helst med glitter 3. blommor 4. en ram 5. spets och 6. minst 3 olika mönstrade papper.

För en gångs skull tog jag mod till mig och scrappade något som faktiskt kommer inifrån, det svåra i att lämna ut sig. Jag har så himla svårt för att göra layouter som kommer inifrån annat än den enorma kärlek jag har för min kära P och Ville och inte ens den kan jag nog skriva ut i all sin mäktighet heller.




Kvinnan som klär av sig är en gammal annons ur en tidning från 1947 typ... Den var bara ritad och jag har målat henne med akvarell och promarker + stickles!

 Det har varit några härliga postdagar här hos mig denna veckan.. Det trillade in 2 mumsiga dt-paket igår och idag kom det lite fynd från kortmakarens rea. Tjoho! Jag blir mer och mer insnöad på art journals nu, jag har så galet mycket idéer och så men jag hinner ine förverkliga alla nu. Jag har i alla fall köpt på mig gesso och gelmedium och så.. Så det är bara att sätta igång när jag hinner. Jag vill NU. Jag har youtubeat lite och bendrat Suziblu och Willowing. Lite halvknäppa och spaceade är dom ju men på ett bra sätt.. =) Jag bara myser när jag kikar! Om någon här har gjort en art journal så länka jättegärna så jag blir ännu mer inspirerad..

Jag känner mig riktigt artsy just nu!

Woho..

Kram Mahlin

and in english:
I am so happy for every single comment you make here. I try visit all of you and leave some love in your blogs too but sometimes life happens in between but I really really appreciate every single word ! Thank you so much..

Yay and we got our tv working again. Well we had tv but then, our house changed cabelcompany and we´d forgotten all about it so.. We just had like 3 channels all weekend.. Even if I don´t watch tv as much it was boring. But now everything is back to normal. Woho.

The layout posted today is the one I made for Bad Girls kits 72 hour challenge.. I finally decided that this is the one to enter. The challenge was to use thes following supplies on a layoute or Project: 1. An Owl or a Bird 2. Anything with Glitter 3. Flowers 4. Any kind of Frame 5. Lace 6. At least 3 different types of Patterned Paper and the deadline ofcourse was in 72 hours, that is tonight.

The title says: Scrapping sometimes feels like getting naked

and the journaling: I have such a hard time sharing my inner thoughts and feelings.

For once I actually grabbed some courage and made a layout about the difficulties in sharing these most inner things. I just can´t do it, but I want to. I can do love, love is easy but even love is not portrayed in all its power.

The lady getting undressed is from a vintage magazine from 1947 or so, she was just outlined so I colored her with watercolor and promarker!

There´s been a couple of good days mailwise this week. Yesterday I got 2 big yummie DT-kits to play with and today I got some nice salefindings..

I am getting more and more into this, art journaling thing.. I have so so many ideas and I just want to lock myself in my scraproom and paint and create but.. I can´t find the time just now. I hope I will . I have been youtoubing admiring girls lite Suzi blu and Willowing.. I don´t know how gave me these tips but thank you! If any of you ever made an art journal, please give me a link so I can get even more inspired! .. I feel so artsy.. =)

 Xoxo Mahlin

Kommentarer
Postat av: Vink

Wow!!!! SOOOOO Cool!

Totally LOVE this page!



XXXX Chimene

2009-01-15 @ 01:16:39
URL: http://chimenevink.blogspot.com/
Postat av: Michelle LaPoint Rydell

Your layout is beautiful! I love your layering and the way you colored the paper doll! I think it's awesome that you scrapped about your feelings!

2009-01-15 @ 02:14:41
URL: http://inspirationeverywhere.blogspot.com
Postat av: krumeluran

den är verkligen jättefin.

såg att du var sugen på deras DT... även jag. men såg du att de tillåter inte att man är med i något annat designteam för shoppar varken online eller LSS, bara tillverkar DTs :( så jag får väl hoppa över att söka. trist!! :(

Nåja, man får väl hänga på och vara med på deras utmaningar istället :)



Ha det gott

KRam

Katarina

2009-01-15 @ 07:32:34
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag har helt enkelt inte tillräckligt med ord för att beskriva hur imponerad jag är. Faktiskt. De är helt slut. Du bara överträffar dig själv varje gång (hur är det ens möjligt?) Ja, den här layouten är helt enkelt fantastisk..helt underbar! Jag älskar när du uppdaterar!

2009-01-15 @ 11:37:22
URL: http://joona.se
Postat av: eyovine/Maja

Art-journaling... vad är det? nåt med konst att göra... målade bilder?? kan du förklara för en gröngöling...

Supercool Lo iaf... du är bara makalöst fantastiskt kreativ!!



kramen

2009-01-15 @ 21:44:24
URL: http://stokk-eyovine.blogspot.com
Postat av: Silwerstar

Jag är stum av beundran.. Du är verkligen fantastisk Mahlin och jag är grymt imponerad av dig! URLÄCKERT!!!

2009-01-15 @ 21:44:50
URL: http://silwerstar.blogspot.com
Postat av: lucy edson

Love that pin-up girl image!! So cool! What a fun, eclectic layout!! I love it! Fabulous, Mahlin!

2009-01-16 @ 05:09:11
URL: http://lucyscraftylife.blogspot.com/
Postat av: Katta

Så totalt GRYM lo!!!!!!

Den är ursnygg, och den binder verkligen ihop med temat på ett sätt jag sällan skådat.



Och visst är det sjukt svårt att scrappa det där innersta för att visa?...eller inte bara för att visa, utan över huvud taget.

Du kan ju alltid haka på min påbörjade resa huuuga

2009-01-16 @ 11:06:03
URL: http://kattapysslar.blogspot.com
Postat av: Meri

ÅHHHH, sitter här och beundrar så mycket ditt jobb! Älskar de här dockorna och hur du har kombinerat papperna och färger! Helt underbart!

Håller helt och hållet med rubriken i din LO! Ha en trevlig helg! KRAM,

2009-01-16 @ 20:40:29
URL: http://meritxell-scrap.blogspot.com
Postat av: Nina

Wow, den där layouten är bara alldeles LJUVLIG! Massa läckra dekorationer och detaljer att njuta av, som vanligt när du gör något.



YUM! Hoppas att du vinner!



*Kram!*

2009-01-17 @ 13:44:20
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: iHanna

Ja, art journaling är mitt andra namn sedan ett par år tillbaka. Svensk översättning "visuell dagbok", ungefär samma sak som scrapbooking i översättning alltså... eller? ;-)

2009-01-21 @ 23:12:36
URL: http://www.ihanna.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback