Texten till min BoM-LO

Jag ville inte lägga ut hela denna text i galleriet på Scrappiz. Den kan trots allt  vara ganska känslig. Så om du inte vill läsa om mina tankar kringm in pappa och hans bortgång så bör du hoppa över detta inlägg.



























 Pappa

Minnet börjar svika mig mer och mer. Jag vet att det var i slutet av november då mamma väckte mig. Vad var det hon sa? Jag kan inte minnas. Något om att hon skulle åka iväg med pappa i ambulansen. Sa hon varför? Jag minns inte. Jag sover så hårt, somnade om. Hur jag vaknade för att ta bussen till skolan vet jag inte. Kom mamma hem eller ringde hon och väckte mig? Inte ens det minns jag. Dagarna gick. Du flyttades från sjukhus till sjukhus. Mamma var hos dig varje dag. Vår kommunikation gick via lappar på köksbordet. Nej, jag kom inte och hälsade på dig. Du kunde inte prata och var sällan vid medvetande, det var inte så jag ville se dig så jag följde inte med. Efter ungefär en vecka fyllde jag 13, jag tror det var en söndag. Mamma sa att du klämt hennes hand en extra gång när hon gick hem idag. Var det en hälsning till mig? När mamma ringde skolan nästa dag och sa att hon skulle komma och hämta mig visste jag. Jag visste att du inte längre fanns. Klockan hade precis slagit 12.03, ett djupt andetag och inget mer. Jag fick vara ensam med dig på sjukhuset. Det kändes som en bra idé att sjunga för dig, fixa till comb-overn, smeka din kind och klappa ölmagen. Jag grät, både då och på begravningen. Det var min sorgetid för det du gett mig att ta med i livet har också gjort att jag inte behövde sörja längre. Jag vet att du har det bra, säkerligen har du hittat någon att spela Chicago med över en grogg. Jag vet att du älskar mig lika mycket som jag älskar dig.  Du pappa..  du finns alltid med mig.

/Mahlin

Kommentarer
Postat av: Sofia (skberg74)

Så vackert skrivet. Kram

2006-08-13 @ 23:29:26
URL: http://skberg74.blogspot.com/
Postat av: Zarah

A father's love never dies.

Kram!

2006-08-14 @ 13:00:57
URL: http://zarischka.blogspot.com/
Postat av: Cia

Jättefint!

Kram

2006-08-14 @ 13:51:39
URL: http://hobbyhuset.se/blogg/wordpress/
Postat av: Sara

Starkt och vacker - många tänkvärda ord. Han ler i sin himmel, det är jag övertygad om.

2006-08-14 @ 15:49:06
URL: http://sarasscrap.blogg.se
Postat av: Stiniset

Vackert och stark av dig att dela med dig av det!

2006-08-15 @ 18:25:30
Postat av: Lisa Engberg

Åh Mahlin, kommer ihåg det som det var igår, jag sov över hos dig den natten när din far åkte in till sjukhuset. Minns att jag undrade hur du var så stark efter allt, du visade aldrig något för oss.

Min far är dålig nu och det gör så ont!

Tusen kramar till dig och räkan iallafall även om det var 10år sen jag såg dig.

All lycka!

2008-08-07 @ 17:44:47
Postat av: Tobiassophia

good job please keep on the good work

2008-10-06 @ 08:58:10
URL: http://tobiassophia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback